Songwriters. Tekstschrijvers en componisten. We kennen ze vaak niet, maar zingen hun nummers moeiteloos mee. Hun werk ontroert, maakt dingen bespreekbaar, biedt troost en inspiratie en laat massa’s samen uit hun dak gaan. Met de uitreiking van de Buma Awards eert Buma Cultuur de songwriters.
Samen met TINCAN produceerden we de feestelijke award show in Koninklijk Theater Tuschinski in Amsterdam. Met meer dan 50 awards, een rode loper, veel pers, prachtige dankwoorden, een vette show en heel veel muziek.
Opening Academisch Jaar en Dies Natalis
Erasmus Universiteit Rotterdam
‘Making Minds Matter’.
Die pay-off vat de ambities van de Erasmus Universiteit Rotterdam goed samen.
Daadkrachtig wetenschappelijk onderzoek en onderwijs in dienst van de samenleving.
De opening van het academisch jaar en de verjaardag van de universiteit zijn traditioneel de
evenementen om te laten zien wat deze ambitie concreet betekent en oplevert.
Met inspirerende sprekers uit de eigen community of uit het wereldwijde netwerk van
partners. Met aandacht en eerbetoon voor bijzondere mensen en projecten en met
discussies over oplossingen voor de uitdagingen van vandaag en morgen.
We zijn er trots op dat we de universiteit mogen helpen met deze bijzondere inhoudelijke
evenementen. En we leren er veel van!
‘Reizen met ons netwerk is de meest duurzame manier om je door de Regio Rotterdam te verplaatsen’. Die boodschap wil de RET graag uitdragen. Maar: De ene reiziger is de andere niet. Iedereen heeft haar of zijn eigen redenen om voor het OV te kiezen.
Daarom bedachten we de Aardig Onderweg Challenge, een campagne in de vorm van wedstijden. Steeds met een ander thema voor een andere doelgroep. Kies je voor snelheid, gezelligheid of het mooiste uitzicht? Hoe je ook wil reizen, de RET is er voor je!
Met een persbericht, abri’s, narrowcasting en uitingen op sociale media nodigen we iedereen uit om mee te doen. Elke challenge is een klein evenement dat veel enthousiaste content oplevert. Zo bouwen we gestaag aan het imago van de RET: duurzaam verbinder van de Regio Rotterdam. Voor iedereen.
Samen met LUSTR organiseerden we in opdracht van het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat de Nationale Conferentie Circulaire Economie.
Een inspirerende dag in theater De Spiegel in Zwolle met ondernemers, kennis- en onderwijsinstellingen, maatschappelijke organisaties en overheden om de transitie naar een circulaire economie te versnellen.
In maart kwam de internationale Ethereum gemeenschap samen in Amsterdam om verder te bouwen aan hun netwerk. Vele duizenden jonge blockchain specialisten bezochten 8 dagen lang de verschillende evenementen die er in de stad waren. Wij waren verantwoordelijk voor 8 locaties, waaronder de ‘co-working space’ in de Beurs van Berlage. We ontwikkelden de huisstijl, hielden contact met 23 verschillende organiserende partijen en regelden de inrichting en aankleding (dank je wel Boozed!) techniek, catering, live-stream, honderden fietsen en alles wat er verder nodig was.
We hebben veel geleerd van deze lieve en bijzondere doelgroep (stickers, swag en wifi; daar draait het allemaal om).
Het internationale flagship klantenevent voor TOPdesk; SEE 2021 produceerden we dit jaar groots vanuit studio 21 in Hilversum. Met twee presentatoren, grote internationale sprekers, demo’s en discussies met TOPdesk specialisten, dansers en een geweldige live-band. In 4 uur tijd bespraken we alle aspecten van het thema: Customer Happiness, Decoded.
Studeren, als je daar talent voor hebt. Dat is niet altijd vanzelfsprekend. Zeker niet als studeren in je omgeving niet de norm is.
Veel scholieren van 5 en 6 VWO, hebben geen idee hoe hun financiële situatie er uit gaat zien als ze gaan studeren. Soms vormen de verwachte hoge kosten een belemmering om voor een studie te kiezen.
Daarom hebben we samen met Stichting de Verre Bergen en de Erasmus Universiteit Rotterdam de online tool ‘Wat kost studeren’ ontwikkeld.
Je kiest een gids die bij je past en maakt aan de hand van voorbeelden en vragen keuzes die uiteindelijk een helder overzicht van je uitgaven en inkomsten opleveren.
Dat geeft inzicht en biedt houvast voor bijvoorbeeld een goed gesprek met je ouders.
De tool is zowel klassikaal als individueel te gebruiken en wordt voortdurend aangepast aan de laatste regelgeving en prijsniveaus.
De regionale omroepen zien wat er in de regionale samenleving gebeurt, brengen nieuws, controleren de macht en dragen bij aan een sterkere verbondenheid in de regio. Samen met de omroepen ontwikkelden we Regiohelden! Dit rondreizend journalistiek festival is een inspirerende netwerk- en trainingsdag voor en door medewerkers van alle 13 regionale omroepen. De hele dag is gericht op het uitwisselen van kennis en het ontwikkelen van nieuwe vaardigheden. Een van de hoogtepunten is de uitreiking van de Regiohelden Awards, de jaarlijkse prijzen voor de beste journalistieke producties van de regionale omroepen.
Tijdens de eerste editie waren we te gast bij Omroep Gelderland en dit jaar gingen we naar Zeeland.
In het concentratiekamp Theresienstadt gaven kampgevangenen op 23 juni 1944 de laatste van zestien uitvoeringen van Verdi’s Requiem, voor het Internationale Rode Kruis en hooggeplaatste nazi’s.
Het concert-drama Requiem van Theresienstadt presenteert het verhaal achter deze moedige daad. Ter gelegenheid van de viering van 75 jaar vrijheid kwam deze unieke voorstelling voor het eerst naar Nederland. In een Nederlandse uitvoering met Nederlandse acteurs, het Radio Filharmonisch Orkest, Het Nederlands Concertkoor en 4 solisten. De NOS zond het concert-drama integraal uit op NPO2.
Daarmee maakten we het verhaal beschikbaar voor alle Nederlanders. Nu en in de toekomst.
De uitvoering is vanwege het corona virus verplaatst naar juni 2022, 77 jaar nadat dat het kamp Theresienstadt werd overgedragen aan het Rode Kruis.
Bee Agency verzorgde productie in opdracht van de stichting Stemmen van Verzet en de NOS.
Voor de Innovatieafdeling van de NPO maakten we het eerste NPO Innovatie Festival. Het was een online evenement met verschillende ‘podia’ vanuit de Vorstin in Hilversum. Kitty hielp met de programmering
Kleurenmuziek; de muziekmanier van de Jostiband is nu toegankelijk voor iedereen. Voor dit geweldige project maakten we samen met de Jostiband een nieuw muziekboek, muzieklessen, meespeelvideo’s en een heel nieuw online platform. We lanceerden het tijdens een persconferentie in Paradiso. En Nederland heeft het geweten. We zaten in het Radio1 journaal, het NOS Journaal, het Jeugdjournaal, RTL Nieuws, Hart van Nederland, Shownieuws, RTL Boulevard, ’s avonds bij Beau, groot op NOS.nl, Telegraaf.nl, AD.nl en in alle kranten (71!).
Bekijk alles op Jostiband.nl!
Met meer dan 9.000 deelnemers uit ruim 80 landen die we allemaal nooit in het echt hebben gezien was MozFest een bijzondere ervaring. We zijn er trots op dat we de wereldwijde community hebben geholpen bij hun missie: Een veilig, betrouwbaar en humaan internet, toegankelijk voor iedereen.
Ja! We hebben een Gouden Giraffe gewonnen! We zijn er super trots op. We kregen ‘m voor de Eurekaweek, die we samen met de studenten van de Erasmus Universiteit hebben georganiseerd. En we kregen ‘m dankzij Janna, Anne, Ramona, Niels, Fedde, Hans, Jan Gitsels en zijn team, Uitjes.nl en heel veel anderen.
De medewerkers van Rochdale hadden elkaar door corona het hele jaar nauwelijks gezien. Tijd voor een online kerstshow om ervaringen te delen en samen dit bijzondere jaar af te sluiten. We maakten portretten van verschillende medewerkers, bouwden een over-the-top kerststudio op de bovenste verdieping van het Rochdale pand en streamden een show vol persoonlijke verhalen, muziek, live-verbindingen en natuurlijk een kookdemonstratie. We vonden het een feest om te helpen!
Robeco publiceert elk jaar een visie op de ontwikkelingen in de (financiële) wereld met de verwachte rendementen voor de komende 5 jaar. De publicatie wordt geïntroduceerd tijdens een evenement dat dit jaar natuurlijk online was. We maakten een programma vanuit het hoofdkantoor in Rotterdam en studio’s in London en Oslo.
Bekijk hieronder de aftermovie.
De drum bepaalt het ritme, het is de basis van muziek.
Daarom stond een enorme Japanse Odaiko drum symbool voor de nieuwe strategie van Buma/Stemra. In de muziektempel De Melkweg sprak presentatrice en muzikant Marlijn Weerdenburg met Marleen Kloppers en Bernard Kobes, de nieuwe raad van bestuur van Buma/Stemra én met verschillende leden over de nieuwe koers van de organisatie. De registratie van dit gesprek is gedeeld met alle leden en partners van het muziekcollectief.
Zo nemen we iedereen mee naar de toekomst, met de drum als nieuwe hartslag.
KvK: | 75849356 |
IBAN: | NL40TRIO0788756079 |
btw: | NL860418789B01 |